Γιορτή Αγγέλων

Στις 24 Δεκεμβρίου 2014, 20μελής ομάδα μαθητών όλων των τάξεων του σχολείου μας συνοδευόμενοι από την εκπαιδευτικό Μιχαηλίδου Βασιλική συμμετείχε στη «Γιορτή Αγγέλων», μία διοργάνωση του καλλιτεχνικού σχολείου Γέρακα, Αττικής. Τα εμπλεκόμενα σχολεία είχαν μαζέψει κατά τις προηγούμενες μέρες τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης, ρούχα, βιβλία και παιχνίδια και την ημέρα της εκδήλωσης επισκέφτηκαν ιδρύματα και οργανώσεις όπως «Κλίμακα», «Ο Άλλος Άνθρωπος» και «Ξενώνας Ξένων Αστέγων της Αρχιεπισκοπής Αθηνών» στην περιοχή «Μεταξουργείο» όπου και τα μοίρασαν. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής που ακολουθήθηκε οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί τραγουδούσαν με τη συνοδεία μουσικών οργάνων κάλαντα διαφόρων περιοχών της Ελλάδας καθώς και ελληνικά και ξένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια χαρίζοντας δώρα στους περαστικούς. Οι συμμετέχοντες μαθητές ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο γεγονός και έδειξαν ιδιαίτερη ευαισθησία απέναντι στους φιλοξενούμενους των χώρων που επισκεφτήκαμε.

 

Συνέδριο CGS - MUN

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το Υπουργείο Παιδείας πολιτιστικού προγράμματος  (Αρ. Πρωτ. 24002/22.7 απόφασης έγκρισης υλοποίησης πολιτιστικών προγραμμάτων σχολικού έτους 2014-2015)  με τίτλο «προετοιμασία για την προσομοίωση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών» 16 μαθητές της Α΄και Β΄Λυκείου συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς κ. Μιχαηλίδου Βασιλική ως επίσημη σύμβουλο (advisor) της αποστολής και την κ. Σιψή Γεωργία συμμετείχαν στις διαδικασίες  του συνεδρίου CGS-MUN που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα στην Παλλήνη Αττικής.

Κατά τη διάρκεια του τριήμερου συνεδρίου (12/12-14/12 2014), οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν τόσο τη γραπτή όσο και την προφορική παραγωγή της αγγλικής γλώσσας, να γνωρίσουν τις διαδικασίες διεξαγωγής των εργασιών του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών και να ενημερωθούν σε σχέση με καίρια κοινωνικοπολιτικά ζητήματα της εποχής μας. Κάποια από τα θέματα πάνω στα οποία οι μαθητές κλήθηκαν να προβληματιστούν ήταν:

  • Η εκτενής συνθήκη της Απαγόρευσης των Πυρηνικών Δοκιμών (επιτροπή για τον αφοπλισμό και τη διεθνή ασφάλεια)
  • Το ζήτημα της Νότιας Οσετίας και της Αμπχαζίας (ειδική πολιτική και αντιαποικιοκρατική επιτροπή)
  • Η ένταξη μεταναστών στα πλαίσια οικονομικής ανάπτυξης (οικονομικό και κοινωνικό συμβούλιο)
  • Η επιρροή της προπαγάνδας των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην υπονόμευση διακρατικών σχέσεων (ειδικό συνέδριο στα σύγχρονα μέσα πολέμου)
  • Εξαλείφοντας τον εκφοβισμό στο διαδίκτυο (κοινωνική, ανθρωπιστική και πολιτιστική επιτροπή)
  • Οι συνέπειες του πολέμου στο περιβάλλον (επιτροπή για την προστασία του περιβάλλοντος)

Αναλυτικότερα, κατά την πρώτη μέρα και μέχρι το μεσημέρι της δεύτερης μέρας του συνεδρίου κάθε μαθητής, εκπροσωπώντας τη χώρα που του είχε ανατεθεί (Γεωργία, Πορτογαλία ή Τουρκία), συζητούσε με τους υπόλοιπους σύνεδρους της επιτροπής στην οποία συμμετείχε προκειμένου να καταθέσουν, ανάλογα με τα συμφέροντα της κάθε χώρας και των συμμάχων της, ένα πλήρες ψήφισμα σε σχέση με κάθε θέμα που θα συζητούσε τις επόμενες δύο μέρες η κάθε επιτροπή. Κατά τις  συνεδριάσεις των επιτροπών , οι μαθητές του σχολείου μας υπήρξαν ιδιαίτερα ενεργοί υποβάλλοντας εύστοχες ερωτήσεις και εκφωνόντας λόγους, και μάλιστα κάποιοι ορίστηκαν και κύριοι εισηγητές. Τα πιο σημαντικά ψηφίσματα που υπερψήφισε η κάθε επιτροπή συζητήθηκαν και την τελευταία μέρα σε ολόκληρο το σώμα της Γενικής Συνέλευσης.

 

 

 

Γνωρίζω την πόλη μου

Στο πλαίσιο του 1ου Μαθητικού Συνεδρίου με τίτλο «Γνωρίζω την πόλη μου» που πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη (24 έως 27 Οκτωβρίου 2014) οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Μεγάλη του Γένους Σχολή όπου και έγιναν οι συνεδριάσεις. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η έναρξη της διοργάνωσης από τον ίδιο τον Πατριάρχη και τη Διευθύντρια της Σχολής.

 

Το Σάββατο 26 Οκτωβρίου ο Οικουμενικός Πατριάρχης μάς έκανε την ιδιαίτερη τιμή να υποδεχτεί και να μιλήσει στους μαθητές, σε ειδική αίθουσα του Πατριαρχείου.

 

Ο τίτλος της εισήγησης των μαθητών μας ήταν: «Σε ποιο σχολείο πας;».Οι μαθητές παρουσίασαν την διαδρομή της Βαρβακείου Σχολής μέσα στο χρόνο σε διαφορετικά σημεία του αστικού ιστού της Αθήνας. Αναφέρθηκαν στην διαθήκη του Ιωάννη Βαρβάκη και στην επιθυμία του να ιδρυθεί σχολείο με το σκεπτικό ότι «χωρίς παιδεία το γένος θ’ αφανιστή». Στην συνέχεια παρουσίασαν σύντομο βιογραφικό  του ιδρυτή της Σχολής και ακολούθως μίλησαν για την θεμελίωση του σχολείου το 1857 και την ανέγερση του κτιρίου σε σχέδια του αρχιτέκτονα Παναγιώτη Κάλκου. Επεσήμαναν την καταστροφή του πρώτου διδακτηρίου το 1944 και την μετεγκατάστασή του σε τρία σημεία της Αθήνας μέχρι την οριστική μεταφορά και λειτουργία του στο Ψυχικό το 1983. Πέρασαν στην προβολή ολιγόλεπτης ταινίας την οποία δημιούργησαν οι ίδιοι οι μαθητές για το συνέδριο παρουσιάζοντας στιγμιότυπα από τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες και σχολιάζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ολοκλήρωσαν την εισήγησή τους δραματοποιώντας έναν αντιπροσωπευτικό διάλογο από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή στον οποίο θίγεται η αναγκαιότητα κάθε ανθρώπου να αντιδρά στην αυταρχική εξουσία.

 

 

 

 

 

Εξερευνώντας την πόλη μου… Περιβάλλον, άνθρωπος και κοινωνία στα αστικά κέντρα του 21ου αιώνα. Ελλάδα και Τουρκία

Το σχολείο μας συμμετέχει στο 17ο Συνέδριο MUN που γίνεται από τις 17 ως τις 19/10/2014 στη Γερμανική Σχολή Αθηνών (Δελτίο Τύπου). Οι μαθητές μας εκπροσωπούν τη Σαουδική Αραβία και το Σουδάν. (Πρόσκληση