Ενεργός Πολίτης - Ανάδειξη προβλημάτων στην τοπική υποδομή των δήμων
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ.
Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και εμπλοκή των μαθητών/τριών της Α Λυκείου στην καταγραφή και ανάδειξη των προβλημάτων στην τοπική υποδομή των δήμων τους και στην ανάληψη δράσης για τη βελτίωση της ποιότητας των υποδομών αυτών.
ΣΚΟΠΟΣ ΔΡΑΣΗΣ.
Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία της ατομικής ευθύνης στη διαμόρφωση και καλυτέρευση του περιβάλλοντός τους
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Να αυξηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τα κοινά προβλήματα που παρατηρούν στο δημόσιο χώρο( πχ κακοτεχνίες στους δρόμους, σπασμένα πεζοδρόμια , πινακίδες, επικίνδυνες λακκούβες, έλλειψη καθαριότητας ακόμη και ανεπάρκεια δημόσιων μεταφορών, καθυστέρηση λεωφορείων, δυσκολίες στις διαδρομές κ.α.)
-Να κατανοήσουν τις αιτίες αλλά και τα προβλήματα που προκαλούν οι κακοτεχνίες αυτές στην καθημερινότητα και κυρίως πώς μπορούν να επηρεάσουν ιδιαίτερα τη ζωή συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων( παιδιών, ηλικιωμένων, ΑΜΕΑ κ.α.)
-Να αναπτύξουν δεξιότητες στην παρατήρηση, στην ομαδική εργασία και συνεργασία με τις δημοτικές αρχές.
-- Να μάθουν πώς πρέπει να ενεργεί ο πολίτης όταν τραυματιστεί εξαιτίας μιας κακοτεχνίας.
-Να ενισχυθεί ο ρόλος της ατομικής ευθύνης και πολιτικής τους συνείδησης.
Δηλαδή να αναγνωρίσουν τη σημασία της ενεργούς και υπεύθυνης δράσης των πολιτών στην ενημέρωση και ανάδειξη των περιβαλλοντικών προβλημάτων που επηρεάζουν τη ζωή τους και το δημόσιο συμφέρον.
‘Έτσι διασφαλίζεται και ενισχύεται μια πιο δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ
- Μέσα στη σχολική αίθουσα γίνεται αναφορά στο τι είναι κακοτεχνία και ποια είναι τα συνηθισμένα προβλήματα στο δημόσιο τομέα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες.( Έτσι ενθαρρύνονται οι μαθητές /τριες να παρατηρήσουν το περιβάλλον τους και να εντοπίσουν προβλήματα .
-Δημιουργούνται ομάδες που καταγράφουν τις κακοτεχνίες που παρατηρούν οι μαθητές/τριες στο δημόσιο χώρο και πιο συγκεκριμένα στο δήμο τους.
- Συζητούν για το πώς επηρεάζεται η ζωή των κατοίκων από τα προβλήματα αυτά.
- Δημιουργία ομάδων που αναλαμβάνουν δράσεις ενημέρωσης για τις κακοτεχνίες που αναφέρονται μέσω φωτογραφιών και δημιουργίας αφισών που θα αναρτηθούν στο σχολικό τους χώρο, ή μέσω αναρτήσεων σε ψηφιακή πλατφόρμα.
-Δημιουργία ομάδας που θα ερευνήσει και θα ενημερώσει για τη νομοθεσία περί ποινικής ευθύνης των Δήμων για τις κακοτεχνίες που προκαλούν ατυχήματα των πολιτών.
-Δημιουργία συλλογικών προτάσεων για τη βελτίωση και επίλυση δημοτικών προβλημάτων (πχ χρήση καλύτερων υλικών, υπεύθυνη και συχνή εποπτεία των έργων κλπ.).
-Σύνταξη επιστολής ή προσπάθεια συνάντησης με αντιπρόσωπο του δήμου για να παρουσιάσουν τις ανησυχίες και τις προτάσεις τους.
-Προσπάθεια επικοινωνίας με αρμοδίους σε αντίστοιχα τμήματα Πολεοδομίας Καθαριότητας κ.ά.
-Παρακολούθηση και αναφορά για τα προβλήματα που επιλύθηκαν.
-Ενημέρωση των υπολοίπων μαθητών τους σχολείου για την πλατφόρμα NOVOVILLE του δήμου Αθηναίων ,όπου μπορούν να αναφέρουν τα προβλήματα που παρατηρούν στο δήμο της Αθήνας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ.
Η αξιολόγηση θα γίνει με κριτήριο τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στη δράση. Αν και πόσο ενεργά συμμετείχαν στις δραστηριότητες του προγράμματος.
Αν ανέλαβαν ευθύνες και πρωτοβουλίες.
Αν μπόρεσαν να συνεργαστούν με τις αρμόδιες αρχές και να προτείνουν λύσεις (όπως πραγματοποίηση ελέγχων στην κατασκευή και συντήρηση πεζοδρομίων και δρόμων κ.ά.)
Αν οι ενέργειές τους οδήγησαν σε κάποια διόρθωση των κακοτεχνιών/ προβλημάτων.
Αν μπόρεσαν να ευαισθητοποιήσουν και άλλους συμμαθητές τους στην αναφορά και καταγραφή των τοπικών προβλημάτων.
Καταγραφή γνώσεων και εμπειριών που αποκτήθηκαν.
Εξαγωγή συμπερασμάτων από τη δράση.