Συνοπτική περιγραφή της δράσης

Ο όρος «Ευ Αγωνίζεσθαι» αναφέρεται στην ευγενή άμιλλα, την τήρηση ηθικών κανόνων και τη δίκαιη συμμετοχή σε αγώνες, είτε αυτοί είναι αθλητικοί είτε κοινωνικοί. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Γ λυκείου, η συγκεκριμένη δράση αποσκοπεί στην προώθηση αυτών των αρχών, ώστε να διαμορφώσει πολίτες με ήθος, κοινωνική συνείδηση και αίσθημα ευθύνης απέναντι στο σύνολο.

Τα μαθήματα θα υλοποιηθούν σε δύο φάσεις:

  1. Θεωρητική προσέγγιση της έννοιας «Ευ Αγωνίζεσθαι» μέσω θεωρητικών μαθημάτων, αλλά κυρίως ομαδικών εργασιών σε συνεργατικές ψηφιακές εφαρμογές.
  2. Πρακτική εφαρμογή των αρχών του «Ευ Αγωνίζεσθαι», μέσω της διοργάνωσης εσωτερικού πρωταθλήματος αθλημάτων: Ποδοσφαίρου, Καλαθοσφαίρισης, Πετοσφαίρισης και Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης.

Σκοπός της δράσης

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι η προώθηση των αξιών και αρχών του αθλητισμού, η ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής και γενικότερα η διαμόρφωση ενεργών πολιτών.

Προσδοκώμενοι Μαθησιακοί Στόχοι

Μετά την ολοκλήρωση της δράσης οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν τις αρχές και αξίες του «Ευ Αγωνίζεσθαι», αλλά και του Φίλαθλου Πνεύματος
  • Συμμετέχουν ενεργά σε αθλητικές, κοινωνικές και πολιτισμικές εκδηλώσεις και να επικοινωνούν στο πλαίσιο της ομάδας
  • Διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους στο πλαίσιο ομαδικών δραστηριοτήτων
  • Επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν μέσα από ομαδικές δράσεις
  • Διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ του οπαδού και του φιλάθλου
  • Συνεργάζονται και να συνδιαλέγονται με συνομηλίκους τους για ευρύτερα κοινωνικά θέματα
  • Ανακαλύψουν την αξία του παιχνιδιού στη μαθησιακή διαδικασία

Οργάνωση της διδασκαλίας

Η δράση θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Το θεωρητικό μέρος θα πραγματοποιηθεί στην τάξη, όπου οι μαθητές θα ολοκληρώσουν ομαδικές εργασίες σε ψηφιακές εφαρμογές (παρουσίασης, ψηφιακή αφίσα κλπ) για το Ευ Αγωνίζεσθαι και Φίλαθλο Πνεύμα, ενώ οι αθλητικές κινητικές δραστηριότητες θα υλοποιηθούν στην αυλή και στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου.

Αξιολόγηση της δράσης

Η αξιολόγηση της δράσης θα γίνει διαμορφωτικά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και των αθλητικών δράσεων, ενώ η τελική αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί αξιολογώντας τα παραδοτέα, αλλά και αποτιμώντας τη δράση μέσω των ερωτηματολογίων αποτίμησης.